Calendar Girl





我最愛的歌,其中之一,這陣子突然很有這種感覺...
原先聽到這首歌,讓我想到有一位很好的女朋友,她離開我去很遙遠的地方
雖然她離開了,但是這首歌帶給我她依舊還在我生命中的感受

現在聽到這首歌,卻有歌詞裡的感受


If I am lost for a day try to find me
假如哪天我失去了蹤跡,請試著尋找我的身影

and if I don't come back then I won't look behind me
但如果我已下定決心,我就不會再留戀身後熟悉的風景

and all of the thigs that I thought were so easy
原來找個角落躲起來比想像中簡單

just go harder and harder each day
日子總是一天比一天難熬

december is darkest in june there's the light
十二月深處的黑暗翻湧,而六月有盛夏的光

but this empty bedroom won't make anything right
這個空盪的房間卻不能讓一切事情好轉

while out on the landing a friend I forgot to send home
房間外的平台上,我忘記向一個朋友道別

who waits up for me all through the night
卻讓憂傷它守候著我,默默地陪伴我整個夜晚

calendar girl who's in love with the world
日曆女孩懷抱著愛圍繞世界

stay alive!
持續活著


I dreamed I was dying as I so often do
夢中瀕臨死亡的景象,就像令我窒息的生活

and when I awoke I was sure it was true
當我驚醒時,我確信我已經橫跨過死亡

I ran to the window threw my head to the sky
我奔向窗邊,仰頭眺望天空

and said whoever is up there
細語是誰處在天空之上...

please don't let me die
如果你聽見我,拜託請別讓我死去

but I can't live forever I can't always be
我明白我不會永遠存在,我並非永恆不滅

one day I'll be sand on a beach by the sea
或許有天我會變成浪潮捲來的細沙 擱淺在沙灘上

the pages keep turning I mark off each day with a cross
生命的書頁持續翻動,我替這些日復一日消逝的時光劃上記號

and I'll laugh about all that we've lost
接著我會笑著接受我們總是無法緊握些什麼

calendar girl who is lost to the world
日曆女孩迷失在廣大的世界中

stay alive
是誰悄聲說請持續活著


calendar girl who is lost to the world
日曆女孩遺失了回來的途徑

stay alive!
請讓我感覺我還活著


January, February, March, April, May
一月、二月、三月、四月、五月

I'm alive!
我還活著!

June, July, August, September, October
六月、七月、八月、九月、十月

I'm alive!
我還是活在這世界上!

November, December and all through the winter
十一月、十二月和整個黑暗的冬季

I'm alive!
我依然還活著!

I'm alive…
我猜我依然還活著…