Frente! 我最愛的歌

以前朋友都知道我很喜歡佛朗迪樂團的歌,可惜後來她們沒有再出其他專輯了
之前有個朋友有在進口台灣沒進口的音樂,他在我生日的時候請日本的朋友帶回來
後來某一天,我跟一個男生出去玩,我拿出了這片CD說我想要聽這張專輯
他跟我說,他大學時代也好喜歡這個樂團,我是不知道他大學時代是多少年前的事情
不過後來我就沒跟他聯絡了(噴笑)。

看看歌詞吧,音樂的話去KKBOX可以聽到。
歌名叫做Bizarre Love Triangle
順子跟阿妹都有翻唱過,不過沒有 Frente! 唱得來的好聽



Every time I think of you
每一次,當我想到你
I get a shot right through into a bolt of blue
就像被子彈射穿般,墜入了強烈的憂鬱裡
It's no problem of mine but it's a problem I find
雖然對我來說不算是大問題,但卻是我自己去招惹的
Living a life that I can't leave behind
我無法將這種感覺拋之腦後不理

There's no sense in telling me
我沒了任何的理智
The wisdom of a fool wont set you free
愚昧的智慧,無法讓你感到自由
But that's the way that it goes
但這條路就只能這樣走下去
And it's what nobody knows
而且沒有任何人可以了解
And every day my confusion grows
與日俱增的只是自己的煩惱困惑

Every time I see you falling
每一次,當我看你向下沉淪
I get down on my knees and pray
我就會跪在地上爲你祈禱
I'm waiting for that final moment
我一直在等,最後一刻的到來
You'll say the words that I can't say
你將會訴說我心中的秘密


I feel fine and I feel good
我感覺到輕鬆和自在
I feel like I never should
從未發現到這樣的自己
Whenever I get this way, I just dont know what to say
每當我選擇了這條路,我卻不知道該說些什麼
Why can't we be ourselves like we were yesterday
爲什麼我們不能像昨日一樣,選擇真實的自己

I'm not sure what this could mean
無法確定這代表什麼
I don't think you're what you seem
也不認為你如表面上的一般
I do admit to myself
我只能對自己誠實
That if I hurt someone else
如果我傷害了誰
Then we'd never see just what were meant to be
那我們將無法得到我們想要的結果

Every time I see you falling
每一次,當我看你向下沉淪
I get down on my knees and pray
我就會跪在地上爲你祈禱
I'm waiting for that final moment
我一直在等,最後一刻的到來
You'll say the words that I can't say
你將會訴說我心中的秘密



Every time I see you falling
每一次,當我看你向下沉淪
I get down on my knees and pray
我就會跪在地上爲你祈禱
I'm waiting for that final moment
我一直在等,最後一刻的到來
You'll say the words that I can't say
你將會訴說我心中的秘密